معرفی الگوریتم گوگل پاندا و تاثیرات آن بر سئو

گوگل پاندا یکی از فیلتر های رتبه بندی گوگل است که صفحات بی کیفیت را به رتبه های پایین می کشاند. نتیجه فعالیت الگوریتم گوگل پاندا بالارفتن رتبه سایت های با کیفیت در نتایج جستجو است.

طبق گفته کارشناسان گوگل الگوریتم گوگل پاندا قادر به اندازه گیری کیفیت یک سایت است و میتواند به صورت مستقیم رتبه سایتی را در گوگل کاهش دهد.

گوگل رسما الگوریتم گوگل پاندا را یکی از الگوریتم های اصلی در تعیین رتبه سایت ها معرفی کرده است.

 سایت های زیادی هستند که سعی در دورزدن الگوریتم گوگل پاندا دارند. که  ما همواره شاهد پیروزی ها و شکست های پیاپی این سایت ها بوده ایم. که با هر بروز رسانی این الگوریتم رخ میداد. این امر موجب شد تا مقاله جامعی درباره الگوریتم گوگل پاندا منتشر کنیم.

باید توجه داشت که برخی از الگورتیم های گوگل هستند که بصورت مشترک با الگوریتم های دیگر در رتبه سایت شما اثر میگذارند. اما گوگل پاندا جزء الگوریتم هایی است که بصورت مستقل میتواند جایگاه سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مقاله حاظر برای راهنمایی سئو کاران تهیه شده است تا هنگام محتوا گذاری سایت مشتریان اشتباها به پای خود شلیک نکنند و حرکت خود را کند نکنند.

نکته : تعداد زیاد محتوا در یک سایت به معنی با کیفیت بودن محتوا نیست. یکی از شرکت های طراحی سایت برای سایت خودش بیش از 9000 صفحه ایجاد کرده است. از این تعداد صفحه تنها 200 تا  در گوگل رتبه معقولی دارند. با توجه به حجم بالای صفحات بی ارزش این سایت، گوگل رتبه خوبی به آن نخواهد داد.

اگر این سایت مانند همه شرکت های طراحی سایت، مقالات خود را بصورت محتوا محور تولید میکرد. الان 300 مقاله داشت که 200 تا از آنها در  صفحه اول گوگل رتبه داشتند. این امر موجب می شد. که گوگل به 100 صفحه باقیمانده نیز رتبه بهتری بدهد.

 

اگر در سایت و یا فروم خود به کاربران امکان افزودن لینک داده اید و صفحاتی از سایت شما تبدیل به صفحات اسپم شده است. حذف کردن این صفحات بسیار سریعتر از برطرف کردن مشکل اسپم شما را به نتایج جستجو بازمیگرداند. گوگل به واژه هایی مانند خرید قرص های ویاگرا حساس است و سایت هایی که چنین عباراتی دارند را بصورت پیشفرض اسپم تلقی میکند.

Gary Illyes در سایت Pubcon اعلام کرده بود که صفحاتی را که noindex  میکنید را به نقشه سایت اضافه کنید تا گوگل سریعتر آنها را از نتایج جستجو حذف کند

 

تمام صفحات سایت نیازی به محتوای با کیفیت ندارد

قطعا امکان تولید محتوای با کیفیت برای تمام صفحات سایت ممکن نیست. از نظر گوگل سایت با کیفیت سایتی است که غالب صفحات آن دارای محتوای با کیفیت از نظر مخاطب باشد. یعنی تعامل بالایی با مخاطب از نظر تعداد و زمان ماندگاری داشته باشد.

با توجه به اظهار نظرهای منتشر از کارشناسان گوگل یک سایت با کیفیت باید دامنه وسیعی از صفحات دارای محتوای با کیفیت داشته باشد.

 تا زمانیکه که تعداد صفحاتی که محتوای با کیفت ندارد زیاد نباشد نیازی به نگرانی درباره آنها وجود ندارد.

  • استفاده از محتواهای کوتاه
  • به کار بردن محتوای تکراری و کپی شده
  • انتشار محتوای بی کیفیت یا کم کیفیت
  • انتشار محتوای ناسازگار با گوگل
  • وب سایت های مسدود شده توسط کاربر
  • مقالات نوشته شده توسط کاربران با کیفیت پایین

براورده کردن انتظار مخاطب مهمترین عامل از نظر الگوریتم گوگل پاندا

گاهی ما محتوای بسیار با کیفیتی تولید کرده ایم. اما این محتوا با کلیدواژه درستی تبلیغ نشده است و هنگامی که مخاطبان با کلید واژه مد نظرشان به این صفحه مراجعه می کنند محتوای دلخواه خود را مشاهد نمی کنند. چنین صفحاتی از نظر گوگل صفحات بی کیفیت از نظر محتوا قلمداد میشوند.

مثال : اینفوگرافی تاثیر گوگل پاندا بر روی سایت کلمه کلیدی نامناسبی برای این مقاله است. درحالیکه مقاله مطالب جامعی درباره گوگل پاندا ارائه میدهد ولی اگر کاربری با جستجوی کلمه کلیدی اینفوگرافی تاثیر گوگل پاندا بر سایت به این مقاله منتقل شود. قطعا ناامید میگردد. زیرا که مطالب بصورت اینفوگرافیک ارائه نگردیده است.

بنابراین کلیدواژه های کانونی خود را طوری انتخاب کنید که اگر کاربری با آن کلید واژه جستجو کرد و به مقاله شما انتقال یافت مطالب مناسب با خواسته اش را مشاهده کند.

نکته: بجای سنجش تعداد مخاطبان یک صفحه به سنجش تعداد مخاطبان راضی از محتوای صفحات بپردازید.

الگوریتم گوگل پاندا و محتوای کپی

به جرآت میتوان گفت که محتوای کپی در کشورمان یکی از مسائل و دغدغه های اجتماعی است. هنگامی که میگوییم محتوای کپی دغدغه اجتماعی است. تنها به سایت ها اشاره نمی کنیم. متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که دانشنامه ها و پایان نامه های دانشگاهی نیز دچار معضل بزرگ کپی بودن محتوا میباشند.

بیشتر مالکان سایت ها گمان می کنند که فیلتر مطالب کپی صرفا یک فیلتر است و موجب حذف کامل سایت آنها از نتایج جستجو یا بعبارتی پنالتی شدن سایت آنها نمی شود. قطعا این تصور غلط است.

حقیقت این است که. John Mueller کارشناس گوگل، الگوریتم گوگل پاندا را از الگوریتم تشخیص محتوای کپی جدا دانسته است.

با این حال در این مقاله بدلیل آنکه همه ما به اشتباه این دو را یکی میدانستیم. محتوای کپی را در ذیل الگوریتم گوگل پاندا توضیح خواهیم داد.

Mueller جان مولر گفته است که یکی از الویت های رتبه دهی به یک صفحه سنجش این مسئله است که آیا محتوای تولیدی بهترین محتوای ممکن از آن نوع است. مثال : اگر شما محتوایی با عنوان باتری خودرو تولید میکنید آیا مقاله شما بهترین مقاله باتری خودرو در وب است. یا خیر؟

پاندا، نام رسمی الگوریتم گوگل است که برای مبارزه با محتوای کوتاه و بی‌کیفیت ایجاد شده است. این الگوریتم شانس نمایش محتوای بی‌کیفیت، کوتاه و بی‌ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌بخشد.

الگوریتم پاندا زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدنِ محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتند.

گوگل با معرفی این الگوریتم معیاری برای طبقه بندی میزان کیفیت صفحات منتشر کرد. این معیارِ تعیین کیفیت، بر اساس میزان رضایت کاربر در نظر گرفته شد و به سرعت به یکی از عوامل اساسی در رتبه‌بندی نتایج جستجو تبدیل گشت.

با معرفی الگوریتم پاندا وبسایت‌هایی که به واسطه محتوای بی‌کیفیت در معرض خطر جریمه قرار داشتند، با اضافه کردن محتوای با کیفیت، حذف کلمات زائد و توجه به بهبود تجربه کاربری و خوانایی محتوای صفحات، نسبت به اصلاح و بازسازی صفحات خود اقدام کردند.

 

در شروع فعالیت پاندا برخی از وبسایت‌های جریمه شده با تلفیق و ترکیب محتوای صفحاتی که از نظر موضوعی با یکدیگر شباهت داشتند صفحات جدیدی تولید کردند. همچنین با ویرایش محتوا و ساختار این صفحات توانستند در بازیابی رتبه و رفع جریمه به خوبی عمل کنند.

الگوریتم پاندا طی سال‌های گذشته تغییرات بسیاری داشته است. در ابتدا نگاه این الگوریتم به کل سایت و کیفیت محتوای قرار گرفته در همه صفحات بود ولی در ادامه توجه خود را به هر صفحه از سایت معطوف کرده است.

ممکن است پاندا تنها یک یا چند صفحه از سایت شما را از نتایج گوگل حذف کند ولی اگر تعداد صفحاتی که توسط پاندا جریمه می‌شوند زیاد باشد تمام صفحات سایت شما با افت جایگاه مواجه خواهند شد.

 

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

معرفی الگوریتم گوگل پاندا

تفاوت سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه

گوگل ,سایت ,محتوای ,الگوریتم ,پاندا ,های ,گوگل پاندا ,الگوریتم گوگل ,با کیفیت ,نتایج جستجو ,محتوای با ,سنجش تعداد مخاطبان

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اخبار گولر گازی ال جی خیریه بیت الکوثر زنگی آباد دوره و جزوات آمادگی ارشد علوم قرآن و حدیث کاغذ مقوای سپیتا انتخابات مجلس یازدهم اصفهان اجاره خانه در ترکیه چاره های سلامتی و زیبایی کلینیکی و خانگی نمایندگی لپ تاپ ایسوس در کرج روزی روزگاری رینی arshia